بسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً برَحْمَتِک یا أَرْحَمَ الرّاحِمین
  جمعه 23 آذر 1397
بروز شده: 22 آذر 1397
 
  کد استفتاء: 232       تاریخ درج: 23 اردیبهشت 1391 - 20 جمادي الثاني 1433









 
 







 

عصمت و افضليت حضرت زهرا

سؤال: به نظر حضرتعالي آيا حضرت زهرا سلام الله عليها افضل از انبياء الهي هستند؟ و آيا ايشان داراي عصمت مطلقه و کامله هستند؟
جواب:
آيه کريمه تطهير: «إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَکُمْ تَطْهِيرًا» (احزاب/33) بهترين گواه است بر عصمت بي بي دو عالم حضرت فاطمه زهرا عليها السلام به اضافه آيات کريمه و روايات شريفه اي که در مانند کتاب شريف «اصول کافي» «باب الحجّة» آمده است، و نيز مقام پيوند دادن رسالت و نبوت را به مقام امامت و ولايت که قرآن مجيد به آن اشاره نموده و فرموده است: «مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ ... يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ»(رحمن/19و22) که امام حسن و امام حسين عليهماالسلام و نُه امام معصوم از فرزندان امام حسين عليه السلام مي باشند دلالت کافي بر عصمت حضرت زهرا سلام الله عليها دارد، و آن هم عصمت بالايي که حضرت را بعد از پدر در مقام کفو اميرمؤمنان حضرت علي عليه السلام قرار داده است.
 

واحد استفتائات دفتر حضرت آيت الله العظمى حاج سيد صادق حسينى شيرازى مدظله العالى

 
   




 
به اهتمام مؤسسه فرهنگی رسول اکرم صلی الله علیه و آله
بیت مرجع عالیقدر: قم مقدس، خيابان انقلاب، كوچه 6
Powered by: Parseh ITG