بسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً برَحْمَتِک یا أَرْحَمَ الرّاحِمین
  یک‌شنبه 24 شهریور 1398
بروز شده: 24 شهریور 1398
 
  کد خبر: 1419       تاریخ انتشار: 17 مهر 1385 - 15 ماه رمضان 1427









 









 

در محضر مرجعيت
شب سيزدهم


در شب هاي پر برکت ماه رمضان علما، فضلا، طلاب حوزه علميه، شخصيت هاي گوناگون وعموم مؤمنان به ديدار آيت الله العظمي سيد صادق شيرازي در شهر مقدس قم مي روند. طي اين ديدارها گفتگوهاي پر بهايي پيرامون مباحث علمي، فقهي، فرهنگي وتاريخي صورت مي گيرد که حاوي نکات ارزشمند بسياري است ومرجع عاليقدر نيز رهنمودها وسفارش هايي ايراد مي فرمايند.
 
بسم الله الرحمن الرحيم
 
 
طي جلسه امشب از آيت الله العظمي شيرازي سؤال شد: در سوريه وترکيه کساني که «علويان» نام دارند بسيارند، آيا خريد گوشت از اين افراد جايز است؟

ايشان فرمودند: معلوم نيست همه علويان کافر باشند؛ زيرا گروهي از آنان فقط نامشان علوي است وبه خدايي حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام اعتقاد ندارند.

نيز سؤال شد: آيا بازار مسلمانان بر همه آن سرزمين وکشور اطلاق مي شود يا فقط بر شهر اطلاق مي گردد؟

ايشان در پاسخ فرمودند: طبعاً بر همه کشور منطبق نمي شود؛ زيرا ممکن است ساکنان يک شهر مؤمن باشند وساکنان شهر ديگري از کفار. بنابراين ملاک در بازار مسلمين، شهر است.

مرجع عالي قدر در ادامه اين مسئله را براي مناقشه وگفتگو مطرح کردند: برخي از افراد هستند که هيچ ديني ندارند وبه هر کشوري که بروند از قوانين آنان پيروي مي کنند. آيا در چنين صورتي مي توانيم بگوييم که آنان جزء مردم آن کشور دوم شده اند؟ وآيا قاعده «لکل قوم نکاح؛ هر قوم ازدواج ويژه خود را دارند» شامل آنان نيز مي شود؟

ايشان افزودند: بنده همين سؤال را از مرحوم آيت الله العظمي گلپايگاني پرسيدم وايشان با قاطعيت پاسخ منفي دادند.

در اين نشست همچنين از معظم له سؤال شد: زني کودکي به دنيا آورد وپس از يک ماه از طريق تصوير سونوگرافي معلوم شد جزئي از اندام کودک هنوز در شکم مادر باقي مانده است. آيا با خروج اين جزء وخروج خون از مادر، نفاس شمرده مي شود؟

ايشان در پاسخ فرمودند: چنين چيزي نفاس نيست واستحاضه است؛ زيرا به اين حالت ولادت نمي گويند. مگر اين که بگوييم در بار نخست نصف کودک، ودر بار دوم نيمه ديگر او را خارج کردند که در اين صورت خروج دوم نيز ولادت، وخون يادشده خونِ نفاس خواهد بود.
 
 
صفحه اصلی نسخه مناسب چاپ ارسال به دوستان ذخیره نشانی
فرستنده Email
نظر شما
کد امنیتی
 

نظرات کاربران: (0 نظر)
 
 
به اهتمام مؤسسه فرهنگی رسول اکرم صلی الله علیه و آله
بیت مرجع عالیقدر: قم مقدس، خيابان انقلاب، كوچه 6
Powered by: Parseh ITG